niby optymalizacja desktopa

gruszek@pogodanet.pl gruszek w pogodanet.pl
Czw, 26 Maj 2005, 12:18:12 CEST

przeczytalem ostatnio artykul o optymalizacji linuksa:
http://www.linuxjournal.com/article/8308
znaczy sie optymalizacji pod katem tego ze uzywam go jako zwyklego
desktopa - oofice, przegladarka, kad i czasem pare innych bzdur.
wyczytalem ze mozna troche podniesc wydajnosc systemu rezygnujac z kilku
niepotrzebnych mi rzeczy i problemy pojawly sie juz na poczatku:

w artykule pisze ze aby system chetniej korzystal z ARMU a niej chetnie
ze SWAPa trzeba wpisac:
sysctl -w vm.swappiness=10
przy czym imm niejsza liczba tym mniej chetnie uzywa SWAPa.
autor mial domyslnie wartosc 60, ja 47, sprawdzic to mozna takim
poelceniem: cat /proc/sys/vm/swappiness
i kiedy wpisalem juz w/w sysctl -w vm.swappiness=10 to otrzymalem
komunikat "error: unknown error 1 setting key 'vm.swappiness'" :(
wiec to jest pierwsze pytanie - co zorbic zeby to zadzialalo a nie bylo
errora.
druga sprawa: zeby to ustawienie bylo na stale do pliku /etc/sysctl/conf
trzeba dopisac vm.swappiness=10, tak wiec zrobilem i po ertarcie
prawdzam jaka mam wartosc i... mam 0 :/
usunalem ta linijke z tego pliku i po reboocie mam 39 ;)
wiec drugie pytanie brzmi co zrobic zeby ta linijka dawala pozadany efekt???