[OT] Monitoring

Rafał Gruszczyński pld w gizmonet.neostrada.pl
Pią, 27 Maj 2005, 10:00:50 CEST

Dnia śro maja 18 2005 16:54, Jan Widel napisał:
> a) komputer PC
> Pisza o procesorach klasy 400-500MHZ + 128MB RAMu, czy to wystarczy?
To dosc slaba konfiguracja ale mysle ze dala by rade pociagnac 2 kamery.
> Jaki HDD?
Im wiekszy tym lepiej ;)

> b) Karta z wejsciem na kamery?:
> Czy cos takiego styknie?
Tak konfigurowalem dokladnie taka karte i dziala bez problemow na bttv card=77
o ile dobrze pamietam.

rejestracji dzwieku nie odpalalem wiec nic nie moge na ten temat powiedziec.

> c) zgrywanie do plików:?
> - gMonitor
> - Motion
> - menkoder
> zastanawialem sie nad zapisem do 2-uch plikow (wtedy wystarczył by
> menkoder)- kazda kamera osobno, i udostepnieniem ich jakiejs formie
> przez www, wszystko w LANie.
> Co sadzicie o takim "zestawie-monit"?  :)
Na tym kompie zapomnij o kompresji przy tej karcie do mpg! ledwo co 1 kamere
uciagnie (chyba ze zrobisz mu rodzielczosc 1/4 PAL'a).

Ja motion'em (100% stabilnosc programu) zgrywam zdjecia na dysk (z detekcja
ruchu) i na koncu dnia skrypt przerabia mi to na film.
Ruch u mnie to srednio 5-15% /dzien i przy zapisie w 640x480 mam srednio 3-8
GB z jednej kamerki przy zapisie 8kl/s. Po kompresji do XviD'a wychodzi od
100-350MB, to zalezy od tego czy nocnych wiecej bylo czy dziennych zdjec.
Bywaly dni ze ruch byl na poziomie 50% wowczas 70GB szybko sie zapelnilo, ale
idzie ten efekt zniwelowac, po przez bogactwo opcji programu i za razem
zmniejszeniu rozdzielczosci, ilosci klatek na sekunde itp.

> Chodzi mi jeszcze jeden problem po głowie, chocby nie wiem jak duzy dysk
> wlozyc to kiedys sie skonczy. Przy rozmowie z wlascicielem, mowil ze
> wystarczy zpis tygodnia wstecz. Istnieje jakas mozliwosc zeby zapisywac
> do pliku, az do pewnej wielkosci a potem hmmm... nadpisywac poczatek?
tak jest taki program http://dvr.sourceforge.net ale on juz chyba nie jest
rozwijany, nie mniej jednak 500MHz to o wiele za malo na detekcje ruchu + 2x
film z kompresja nawet tylko do mpg.

Dyski sa obecnie tanie i za 400zl 200GB dostaniesz bez problemu, a
nadpisywanie starych mozesz rozwiazac po przez skrypty.
Jak dobrze skonfigurujesz Motiona i dobrze skrypty napiszesz to bez problemu
miesiac caly z 2 kamer mozesz miec w archiwum, albo i wiecej.

Bardziej profesjonalny sprzet kosztuje sporo i w sumie nie jest potrzebny na 2
kamerki, bo taniej wyjdzie kupic nowa plyte z prockiem niz kupic karte do
monitoringu z kompresja do mp4 w locie. Oczywiscie nalezy jeszcze dodac ze
karta taka bedzie dzialala na super zawodnym windowsie, na ktorym program do
monitoringu bedzie mial tendencje do wieszania sie.

Pozdrawiam
Rafal Gruszczynski