programowanie i funkcje matematyczne

gruszek@pogodanet.pl gruszek w pogodanet.pl
Sob, 28 Maj 2005, 10:31:59 CEST

wlasciwie to nie wiedzialem gdzie sie z takim pytaniem zglosic wiec
pisze tu ;)
ucze sie w szkole C a w domu nie mam windowsa, wiec sobiwe w KDevelop
radze ale w zadne sposob nie moge wyduzic z linuksowego C funkcji
matematycznych :/
na poczatku mam #include <math.h> i jak sobie gdzies wpisze np. cosh(x)
to przy kompilacji dostaje takim komunikatem:
" home/users/sylwek/Dokumenty/c/szereg/src/szereg.c:16: undefined
reference to `cosh' "
i to samo jest przy innych matematycznych funkcjach... jak to naprawic???

(zapytalbym na ircu ale od jakiegos czasu na ircu pisze mi ze:
---
You (unknown w 217.96.26.2) are banned from this server: Masz wirusa lub
trojana. (expires w 05/11/01)
* Closing Link: gruszek[unknown w router.pogodanet.pl] (K-lined: Masz
wirusa lub trojana. (expires w 05/11/01))
* Disconnected (Druga strona zamknęła połączenie).
---
to jakiego mam wirusa pod linuksem??? dodam, ze obojetne czy lacze sie
xchatem czy irssi)