kilka spraw co do udev

Mariusz Piotrowski piotrowski.mariusz w gmail.com
Nie, 29 Maj 2005, 19:02:22 CEST

Witam
	Na jednym z komputerów zaryzykowałem i zainstalowałem udev-a
w wersji 058-1. No mam wreszcie mam porządek w /dev , ale pojawiły się
( jak na razie ) dwa problemy. Pierwszy to komunikat, że pppd nie może
utworzyć /dev/ppp i radzi zrobić mknod /dev/ppp c 108 0. (Potrzebne jest
to mi do zestawienia połączenia z dund( sieć przez bluetooth)). Ale, że
jako że to udev to po restarcie /dev/ppp znika. Niby mogę dopisać do
rc.local, ale to dość nieładne. Jak można to zautomatyzować?
	Kolejna sprawa to problem z tpb ( obsługa klawiszy thinkpada). Do
poprawnego działania potrzebne jest nvram i dostęp do /dev/nvram. No i
tutaj nie rozumiem. W udev 050-2 jest
pakiet /etc/udev/permissions.udev/50-udev.permissions i niby tam ustala
się takie sprawy jak prawa do urządzeń, ale w udev-058-1 tego pliku nie
ma. Czy to bug czy feature?
	Następna sprawa to alsa i udev. Tpb i regulacja wymaga dostępu
do /dev/mixer. Udev stworzył następujące pliki /dev/snd : controlC0
pcmC0D0c pcmC0D0p pcmC0D1c timer . Gdy podaję jedeno z tych urządzeń
jako urządzenia miksera to tpd wywala komunikat niewłaściwy ioctl dla
urządzenia.
	Jakieś sugestie?
	kernel-2.6.11.10-5 udev-058-1
--
Mariusz Piotrowski <piotrowski.mariusz w gmail.com>