kilka spraw co do udev

Maciej Paszta paszczi w go2.pl
Nie, 29 Maj 2005, 19:15:56 CEST

On Sunday 29 May 2005 19:02, Mariusz Piotrowski wrote:
> Witam
> 	Na jednym z komputerów zaryzykowałem i zainstalowałem udev-a
> w wersji 058-1. No mam wreszcie mam porządek w /dev , ale pojawiły się
> ( jak na razie ) dwa problemy. Pierwszy to komunikat, że pppd nie może
> utworzyć /dev/ppp i radzi zrobić mknod /dev/ppp c 108 0. (Potrzebne jest
> to mi do zestawienia połączenia z dund( sieć przez bluetooth)). Ale, że
> jako że to udev to po restarcie /dev/ppp znika. Niby mogę dopisać do
> rc.local, ale to dość nieładne. Jak można to zautomatyzować?

Hmmm, z ppp nie mialem duzo do czynienia, ale jezeli wymagany jest do tego
jakis modul, to po dodaniu do /etc/modprobe.conf powinno widziec go na
starcie...

> 	Kolejna sprawa to problem z tpb ( obsługa klawiszy thinkpada). Do
> poprawnego działania potrzebne jest nvram i dostęp do /dev/nvram. No i
> tutaj nie rozumiem. W udev 050-2 jest
> pakiet /etc/udev/permissions.udev/50-udev.permissions i niby tam ustala
> się takie sprawy jak prawa do urządzeń, ale w udev-058-1 tego pliku nie
> ma. Czy to bug czy feature?

/etc/udev/rules.d/50-udev.rules - tu mozna ustawiac prawa dostepu, musisz
dodac sobie nvram i odpowiednio wpis dla MODE.

> 	Następna sprawa to alsa i udev. Tpb i regulacja wymaga dostępu
> do /dev/mixer. Udev stworzył następujące pliki /dev/snd : controlC0
> pcmC0D0c pcmC0D0p pcmC0D1c timer . Gdy podaję jedeno z tych urządzeń
> jako urządzenia miksera to tpd wywala komunikat niewłaściwy ioctl dla
> urządzenia.

Hmmm odpowiedz mysle, ze jest dosc prosta... korzystasz z alsy, a program
obslugi miksera wymaga OSS... albo zmien sobie proga (alsamixer albo coos
) albo zaladuj moduly alsa-oss

--
Maciek "paszczi" Paszta .::. paszczi(at)go2.pl .::. JID:macp(at)chrome.pl
gg: 2810043 .::. Linux User #304533 .::. BLUG Member #0247