problemy z ssh po podmianie modemu do neostrady

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Sob, 5 Lis 2005, 23:40:15 CET

Po podmianie eagle na modemorouter dlink 302t pojawiły się problemy w
połączeniu ssh. Próba zalogowania się na jakikolwiek host kończy się na
(wycinek z ssh -vvv):
debug2: channel 0: request shell confirm 0
debug2: fd 3 setting TCP_NODELAY
debug2: callback done
debug2: channel 0: open confirm rwindow 0 rmax 32768

po czym połączenie wisi przez parę minut aż nastąpi timeout. Równolegle
na ten sam host można bez problemu połączyć się z windowsów przy użyciu
putty.

Jeśli zestawie vpn (openvpn) połączenia ssh działają. Mogę się także
połączyć ssh z AccessPointa (WRT54GS).

Szukając wskazówek dotyczacych tego problemu natknąłem się na dwa
rozwiązania:
 - zmiana mtu [1]
 - tcp window scaling [2]

Zmiana mtu nie pomogła, podanej w [2] opcji
  net.ipv4.tcp_default_win_scale
w 2.6.14 nie ma. Są zbliżone, np:
 - net.ipv4.tcp_window_scaling
 - net.ipv4.tcp_adv_win_scale
ale zmiana ich wartości nic nie poprawia.

Czy ktoś się spotkał z takim zachowaniem? Co można jeszcze spróbować?

[1] http://www.snailbook.com/faq/mtu-mismatch.auto.html
[2] http://lwn.net/Articles/92727/

   PLD Linux developer   | Everybody needs some solid rock, I know I do.