problemy z ssh po podmianie modemu do neostrady

Marek Guevara Braun mguevara w acn.waw.pl
Nie, 6 Lis 2005, 21:29:04 CET

Adam Gołębiowski wrote:
> Po podmianie eagle na modemorouter dlink 302t pojawiły się problemy w
> połączeniu ssh. [...] Równolegle
> na ten sam host można bez problemu połączyć się z windowsów przy użyciu
> putty. [...] Mogę się także
> połączyć ssh z AccessPointa (WRT54GS).
> [...]
> Czy ktoś się spotkał z takim zachowaniem? Co można jeszcze spróbować?

Można jeszcze spróbować wyłączyć mechanizm MTU discovery (aka ustawienie
bitu DF = 1) - kiedyś pomogło mi to w sieci w której MTU discovery
"szło w maliny" (*) - załatwia to wpis
"net.ipv4.ip_no_pmtu_disc = 1" w pliku /etc/sysctl.conf
(i bodajże sysctl -f /etc/sysctl.conf lub reboot) lub
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_no_pmtu_disc

ZTCP Windows nie mają standardowo ustawionego DF = 1 - zresztą możesz
porównać tcpdumpem czym różni się ruch z Windows, access pointa i PLD.

Pozdrawiam,
Marek

(*) Było to połączenie IPsec - i nawet natrafiłem na info że dla mojej
konfiguracji jest to feature a nie bug :-)