[FAQ] PLD udev FAQ

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Nie, 6 Lis 2005, 21:59:31 CET

PLD udev FAQ (udev-0.71-5)
--------------------------
1. Jaki kernel jest zalecany do prawidłowego działania udev/udev-hotplug?

   *Minimalna zalecana wersja to 2.6.12.x* (ze starszymi nie zadziała udev hotplug)

2. Udev nie ładuje mi wszystkich modułów!

   ...bo ładuje tylko moduły urządzeń PCI spełniający warunek zawarty w
   regułach udev. Reguły te dopuszczają automatyczne ładowanie modułów tylko dla
   wewnętrznych urządzeń (hubów) USB jak uhci-hcd czy ehci-hcd.

   Jeśli chcesz aby moduły wszystkich urządzeń załadowały się automatycznie
   włącz udevsynthesize  w /etc/udev/udev.conf. Jest to jednak rozwiązanie
   experymentalne i nie do końca przetestowane.

3. Co z hotplugiem? Czy zadziała mój pendrive?

   Hotplug zawarty w obecnym udev zastępuje całkowicie stary hotplug. Równoległe
   działanie obu jest nadzwyczaj niewskazane, dlatego też po zainstalowaniu udev
   stary hotplug zostaje odinstalowany.
   Pendrive usb działa bezproblemowo o ile spełniony warunek z pyt.1

4. Chcę podłączyć mój aparat cyfrowy/skaner/inne urządzenie usb do komputera.
   Czy muszę mountować /proc/bus/usb z opowiednimi prawami?

   Absolutnie nie. Doinstaluj pakiet udev-digicam, dopisz się do grupy digicam,
   a agent udev załatwi sprawę uprawnień za Ciebie, bez znaczenia czy to skaner
   czy inne urządzenie wejściowe usb.

5. Czy udev może automatycznie mountować znalezione partycje czy napędy cd?

   Nie. Tym zajmują się wyspecjalizowane programy jak gnome-volume-manager.

6. Używam nvidia-legacy i nie tworzy się plik urządzenia /dev/nvidia*!

   To problem sterowników nvidia (legacy). udev nie ma z tym nic wspólnego.
   Niestety musisz ręcznie utworzyć odpowiednie pliki przy pomocy mknod.

7. Musze ręcznie ładować moduły psmouse czy evdev! Dlaczego?

   Warstwa input kernela jest popsuta. Ponoć ma zostać naprawiona w 2.6.15...

8. Czy muszę dopisywać do /etc/modprobe.conf alias usb-controller ?

   Nie. Moduły *-hcd są ładowane automatycznie.

9. W logach systemowych pojawiają się błędy o niedziałających agentach!

   Nie działają bo ich nie ma! No chyba, że zainstalowałeś udev-digicam, który
   ma agenta usb. Ostrzeżenie udev w logach nie wygląda ładnie, ale jest
   absolutnie nieszkodliwe. Zostanie poprawione jak tylko znajdzie się ktoś
   chętny aby to zrobić ;)

10. Mam problem, na który tu nie znalazłem odpowiedzi. Jak go zdiagnozować?

   Ustaw udev_log na "info" w /etc/udev/udev.conf aby zwiększyć gadatliwość
   udeva, użyj udevmonitora (man udevmonitor) aby wyciągnąć jeszcze więcej
   informacji, zajrzyj do archiwum listy linux-hotplug
   http://marc.theaimsgroup.com/?l=linux-hotplug-devel. Jeśli nadal masz
   wątpliwości zapytaj na pld-users.

--
Fryderyk Dziarmagowski