[FAQ] PLD udev FAQ

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Wto, 8 Lis 2005, 13:40:25 CET

--- Łukasz Maśko <masko w ipipan.waw.pl> wrote:

> [...]
> Po pierwsze - dzięki za opis. Przydał się :-)

:)

> [...]
> modułów przez udev'owego hotpluga? Chodzi mi np. o moduł do AGP (sis_agp),
> ponieważ używany przeze mnie sterownik NVidii sam sobie radzi z obsługą
> AGP, a po co niepotrzebnie mnożyć byty. Albo moduły do dźwięku, bo jak mi
> udev załaduje podstawowe moduły, to potem /etc/rc.d/init.d/alsasound
> krzyczy, że dźwięk już został uruchomiony (a jeszcze brakuje większości
> modułów). Co do tego pierwszego to pewnie pomógłby alias typu "sis_agp
> off", ale dla dźwięku to już nie. Po prostu przydałby się jakiś plik typu
> blacklist, gdzie można by było wpisać, czego ma nie ruszać.

najprościej zablokować jest dodając następujący wpis
w /etc/modprobe.conf:
blacklist nazwa_modułu

Niestety do tego trzeba module-init-tools z DEVEL branch. jak to
funkcjonuje z alias moduł off nie wiem.

Co do alsy to potrzebne by były dodatkowe reguły udev które zajmujące
się ładowniem dodatkowych modułów i wywołujące alsactl w celu
odtworzenia ustawien miksera. Jest to napewno do zrealizowania, ale
chyba prościej jest użyć udevstart jako startera udev i ewentualne
dodaktowe moduły których automaycznie nie ładuje dodać do modules. No
chyba że bardzo często zmieniasz konfigurację sprzętową, wtedy
udevsynthesize jest lepszym rozwiązaniem.

--
Fryderyk Dziarmagowski