VPN tunnel pomiedzy 'Linksys Wireless-G ADSL gateway' a racoon (ipsec-tools)

Mikolaj Kucharski build w kompuart.pl
Śro, 9 Lis 2005, 11:05:08 CET

On Wed, Nov 09, 2005 at 10:43:24AM +0100, Maciej Pijanka wrote:

> tutaj roadwarrior laczy sie do stalego ip, a stale ip sprawdza czy w
> momecie polaczenia ip ktore zwraca domena z dyndns jest zgodne z
> polaczeniem, i to dziala

Bo taka jest idea road-warriorow :) Zmienny IP laczy sie do stalego,
spoko, ja to wiem. A to ze dziala to wiadomo ze tak powinno dzialc,
tylko nie mozna autoryzowac po czyms co sie zmiena, to tez wiadomo.
Dlatego mozna zasotsowac proteze, o ktorej piszesz ponizej, tez
wiadomo..

> jesli masz mozliwosc sprawdzania co godzine czy ip na dyndns sie zmienilo
> to mozna zrobic skrypt ktory modyfikuje plik cfg racoona i tam
> podmienia ipiki...

No mam, oczywiscie ze mam, ale to jest tak brzydkie ze nie zrobie
tego, poki nie wycisne co sie da..

> rozwiazanie nieladne ale bedzie dzialac, ladniej byloby poprawic cos w
> racoonie zeby rozumial ze ma za peerid brac ip ktore zwroci dns dla
> domeny = costam.. wtedy mialbys rozwiazanie najbardziej cacy

To nie ma jak dzialac. On nie widzi dyndns'a bo jak ma widziec, skoro
wszedzie ma podane IP, a pozatym polaczenie jest anonymous, wiec moge
miec wiecej takich Linksysow na zmiennym IP, kazdemu ustawic inny
pre-shared-key (bo tak chce, bo tak lepiej) i jak zdefiniujesz to w
takim polaczeniu ``anonymous'' -- sprawdzaj 10 domen dyndns, jesli
ktoras pasuje to znaczy ze to nasz linksys. E-e, tak nie da rady..
Racoon dziala ok, tak jak powinien.

Fakt, ze pisze tutaj caly czas o polaczeniu anonymous po stronie racoon.
Jak pisalem wczesniej, przyjmuje teraz taktyke odwrotna, anonymous po
stronie linksys'a, a racoon ma sie laczyc po domenie dyndns, tylko tak
sie chyba nie da.

--
best regards
q#