Skrypt kontrolujacy prace procesu..

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Sob, 12 Lis 2005, 22:16:07 CET

> moze zwyczajnie wystarczy while true; do ./odpalenie.uslugi ; done; z
> jakas ew obsluga bledow zeby to nie zjadlo calego systemu jak usluga
> bedzie padac, odpalone bezposrednio pod screenem?, jak usluga padnie,
> to wstanie, jak padnie znow wstanie znow..

A no faktycznie.. troszke mi rozjasniles sprawe..
jesli skrypt odpale pod screenem to bedzie juz pod screenem sobie
sprawdzal czy usluga dziala.

Tylko teraz jak sprawdzac czy usluga dziala?
W momencie jej startu zapisywac PID do pliku osobnego?
W sumie co to mogloby dac, jesli usluga sie wylozy, to w pliku nadal
pozostanie jej numer zapisany, wiec skrypt na tej podstawie nie
wywniosluje czy usluga dziala czy juz nie..

Druga sprawa jak wymusic sekwencyjne sprawdzanie?
Petla czasowa? Czy zapis do CRONa? Chyba nie CRON bo tu znow nie mam
pomyslu jak CRON sekwencyjnie by odpalal/sprawdzal skrypt, ktory ma
pracowac pod screenem.

Prosze pomozcie mi to sklecic. Nie ma nikt takiego skryptu, ktory
sprawdza czy dana usluga dziala? I podnoci, gdy w momencie sprawdzania
okazuje sie padaka. Bajerem byloby jeszcze dorzucenie wyslania smsa do
administratora, ze byla padaka i juz zostalo na nowo podniesione..

Pozdrawiam i z gory dziekuje za dalszy dialog.

--
Pozdrowienia,
 pszemaz WP