Skrypt kontrolujacy prace procesu..

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Nie, 13 Lis 2005, 09:36:44 CET

> Jaka to usługa? Jak odpalana?

Usluga to serwer gry.
Mam ustawiony CRON tak aby podczas startu systemu odpalal sie screen
dla usera z serwerem tej gry.
A .screenrc jest tak zapisany zeby odpalal miedzy innymi serwer gry w konsoli "1"

> Standardowo podczas startu demona (np. gpm, hald, crond) tworzony jest plik
> w /var/run/ zawierający jego pid. Wystarczy odczytać jego zawartość i potem
> ps ac|grep <pid>|grep -v grep i wiesz, czy działa czy nie działa.

tutaj nie ma tego konkretnie.
jest cron i pare innych, jak www, ftp, mksd itd.
nie ma pliku dla PIDa dla serwera gry.
Choc moznaby pewnie takowy za pomoca jakiegos skryptu zapisywac do
osobnego pliku (nawet w katalogu gry)?

> Jeśli uruchamiasz coś w tle pod bashem (program &), to zaraz po odpaleniu na
> $! masz pid tego procesu. Wystarczy zapamiętać a potem sprawdzać
> analogicznie do powyższego.

nie odpalam w tle, bo spogladajac w konsole serwera gry, mam z grubsza
wglad co tam sie dzieje, pomaga to utrzymac lad i skad.

--
Pozdrowienia,
 pszemaz WP