Brak usb

MiB michalbachowski w gmail.com
Czw, 17 Lis 2005, 19:31:46 CET

Witam!

Odpowiedni wpis w fstab miałem, ale dopiero ręczne podmountowanie
/proc/bus/usb przyniosło efekty :)

Niestety - sane nie chce użyć mojego skanera. Pomijam już fakt, że
tylko root widzi cokolwiek - user nadal nie ma żadnego dostępu do
skanera, bo narazie w ogóle muszę ustawić skaner ;)

Oto co zwracają mi kolejne komendy:
]$ sudo lsusb
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 002: ID 055f:021e Mustek Systems, Inc. BearPaw 1200 TA/CS
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000

$ sudo scanimage -L
device `gt68xx:libusb:001:002' is a Mustek BearPaw 1200 TA flatbed scanner

$ sudo scanimage --list-devices
device `gt68xx:libusb:001:002' is a Mustek BearPaw 1200 TA flatbed scanner

$ sudo sane-find-scanner
found USB scanner (vendor=0x055f, product=0x021e [USB Scanner],
chip=GT-6816) at libusb:001:002

Początkowo komendy sane zwracały jeszcze jakieś cudo w postaci skanera
HP, ale po zakomneotwaniu 98% pozycji w /etc/sane.d/dll.conf przestały
;)
[ choć Gimp nadal widzi tylko skaner HP... ]

Korzystając z podpowiedzi z innej rozmowy, dodałem użytkowników sane i saned
[ nie miałem ani jednego, więc ich stworzyłem ] do grup proc,usb i
scanner [ tą ostatnią grupę również stworzyłem, zgodnie z tym co jest
napisane w manualu na http://www.sane-project.org/ ].

Zarówno mi jak i znajomemu pomysły się skończyły :( [ niestety obaj
nie mamy doświadczenia ze skanerami ].

Czy mógłby ktoś wspomóc mnie radą co robić, żeby móc skanować?

Zdravim
--
Michał "MiB" Bachowski

e-mail: michalbachowski w gmail.com