Konsola szeregowa

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Sob, 19 Lis 2005, 12:12:54 CET

Dnia 19-11-2005, sob o godzinie 10:19 +0100, Pawel Koska napisał(a):

> Chciałbym mieć ze stacji roboczej wgląd co się dzieje na konsoli serwera. Jak
> to zrobić? Rozumiem że muszę je połączyć kablem szeregowym. Ma ktoś schemat
> takiego kabla?

Chcesz go robić? Za 10-15 zł kupisz w sklepie na pewno dobry, poproś o
kabel szeregowy typu null-modem (taki do łączenia komp<->komp a nie
komp<->modem). Najlepiej taki kabel będzie zakończony żeńskimi wtyczkami
9 pin.

> Jeśli już bym miał kabel, to co muszę mieć na serwerze (w lilo jakiś wpis?
> Jaki?) i co uruchomione na stacji roboczej (minicom? z jakimi opcjami?)

Opis z
http://www.tldp.org/HOWTO/Remote-Serial-Console-HOWTO/
potrafi śnić się po nocach ;)

Na prv podeślę ci jakieś mojej notatki w tej materii. Chcesz użyć lilo a
ja mam opisane z inittabem, ale może ci się przydadzą.

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat|@|pld-linux|.|org