Brak usb

Grzegorz grzehorz w tlen.pl
Nie, 20 Lis 2005, 15:33:03 CET

Dnia piątek, 18 listopada 2005 18:21, MiB napisał:
> Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje.

Narazie to ja moge tylko napisać czego próbowałem i że nic mi nei wyszło...
Więc tak:
W fstab wpis jest taki:
none /proc/bus/usb usbfs defaults,noauto,devmode=0664,devgid=78 0 0
Użytkownik saned jest przypisany do grup saned, proc i usb.
Ja jako użytkownik też jestem przypisany do tych grup.

I teraz zauważone problemy:
1. Po uruchomieniu systemu w zamontowanym automatycznie katalogu /proc/bus/usb
urządzenia nie mają takich uprawnień jak trzeba. Odmontowanie i zamontowanie
jeszcze raz (tylko mount /proc/bus/usb  -o remount) wystarcza aby
user dopisany do odpowiednich grup mógł korzystać ze skanera...
Po tym widać, że wpis w fstab jest oki. Nie jest to montowane podczas startu
systemu tak jak trzeba więc czy może to ktoś poprawić w rc.sysinit:

if [ "$usb" = "1" -a ! -f /proc/bus/usb/devices ]; then
        run_cmd "Mounting USB filesystem" mount -t usbfs usbfs /proc/bus/usb
fi

2.Za cholerę nie moge spowodować żeby saned uruchamiany na prawach użytkownika
saned widział skaner... A ma tak jak już napisałem odpowiednie uprawnienia,
znaczy jest przypisany do odpowiednich grup.

Więc:
1. Dlaczego źle się montuje automatem /proc/bus/usb?
2. Dlaczego saned nie widzi skanera mając odpowiednie uprawnienia?

Takie moje pytania...

Pozdrawiam
Grzegorz