To musi byc RAID ?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Nie, 20 Lis 2005, 20:34:10 CET

On Sun, 20 Nov 2005, Pawel Koska wrote:

> OK, a jak z konfiguracją takiego cuda? Da się to normalnie uruchomić czy
> trzeba spędzić z tydzień w googlach i drugi tydzień na próbie
uruchomienia.

Działa od razu :)
Swoją drogą, jeśli wystarczy 900GB to zamiast raid1 lepiej założyc raid10 -
taka sama ilość miejsca, a dostęp szybszy. Taka ogólna uwaga: linuxowy
softraid bywa czasami... wydajniejszy od "sprzętowych" tanich raidów...

> Oczywiście chodzi o kogoś takiego jak ja, który nigdy wcześniej z takimi
> rozwiązaniami nie miał styczności.

Istotne jest w zasadzie to, że przy raid10 musisz założyć system na gotowych
raidach (chyba że lubisz większą gimnastykę). Przy raid1 w zasadzie możesz
zacząć od konfiguracji korzystającej z dwóch dysków i dołożyć potem raidy na
żywym filesystemie tak jak to już opisałem na liście w tym tygodniu. Jedyna
różnica taka, że milej jest mieć od razu dobrze zaprojektowany układ raidów
(1,10,stripe) bo można wtedy maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń.

W razie czego pisz na priva - chętnie pomogę.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004