Brak usb

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 22 Lis 2005, 18:14:32 CET

Dnia wtorek, 22 listopada 2005 16:22, Grzegorz Pietrzak napisał:
[...]
> No to może to jakoś wspólnie zdjagnozować bo mi udostępnianie jest
> potrzebne...
> U mnie działa lokalnie bez żadnych problemów.

Lokalnie też mi działa, ale nie za pośrednictwem saned-a. To ja ci pisałem
jaki wpis w fstab zrobić ;-) Ale idea jest taka, żeby user nie musiał być w
grupie usb i proc tylko korzystał ze skanera za pośrednictwem sieci
(loopback).

> Jak byś mógł podesłać co konfigurowałeś dla saned, to bym był
> wdzięczny...

Konfiguracja dla saned-a jest dwuczęściowa (piszę całościowo, być może część
z tego już masz zrobione):

1. konfiguracja serwera.
Trzeba mieć oczywiście poprawnie skonfigurowane skanowanie lokalne i
zainstalowany sane-backends-saned. Dodatkowo trzeba usera saned wpisać do
grup proc i usb. Następnie do do pliku /etc/sane.d/saned.conf trzeba
dopisać adresy sieci, z których zezwalamy na skanowanie (czyli np.
127.0.0.1 dla lokalnego kompa, ja mam 10.0.0.1/24 dla sieci lokalnej). I
tyle w temacie serwera.

2. Konfiguracja klienta.
Trzeba zainstalować sane-frontends i sane-backends. Saned jest niepotrzebny.
W pliku /etc/sane.d/dll.conf odkomentować linijkę "net" (właściwie to tylko
to może zostać). Poza tym w pliku /etc/sane.d/net.conf trzeba wpisać adres
serwera (ja mam 10.0.0.1). I już.

Po tych zabiegach xcanimage -L powinno pokazać skaner. U mnie działa z
laptopa (skaner jest na stacjonarnym). Mam tak:

$ scanimage -L
device `net:ciri:plustek:libusb:001:003' is a Epson Perfection 1250/Photo
USB flatbed scanner

Analogicznie powinno działać skanowanie po sieci z komputera serwera.
scanimage -L znajduje urządzenie, ale xscanimage niestety, mi się wywraca
(wyświetla komunikat o błędzie I/O).