problemy z kernelem?

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Nie, 2 Paź 2005, 14:35:08 CEST

Od czasu do czasu któryś z moich procesów ma ochotę na zjedzenie sporego
kawałka pamięci (np. memleak, lecz nie koniecznie). Problem w tym że
obciążenie systemu skacze wtedy do nienormalnych wartości (20-50) i co
zrozumiałe nic się wtedy nie da zrobić na komputerze. Po jakimś czasie
obciążenie wraca do normy ale kilku procesów już nie mam (najbardziej
denerwujący jest brak kwin). Co można na to poradzić? Pamięć dla użytkownika
już ograniczyłem w /etc/security/limits.conf ale efekt jest jedynie taki że
powrót do normalności zajmuje trochę mniej czasu. I jeszcze jedno: wydaje mi
się że jak jest duże obciążenie to dysk pracuje dość intensywnie, choć
żadnego swapa nie mam. Może jest jakiś tworzony ad-hoc?
$ rpm -q kernel
kernel-2.6.12.6-0.1
--
Z poważaniem,