Jakie rozwiązanie

Marek Dabrowski marek.dabrowski w infor.pl
Pon, 3 Paź 2005, 08:11:43 CEST

Szanowni koledzy

Wybaczcie mi fakt iż moje pytanie raczej dotyczy innej dystrybucji niż
PLD, ale gdzie ja znajdę lepszych specjalistów od Linuxa :-).

Sytuacja wygląda w ten sposób iż: w chwili obecneja na PLD 1.0 od trzech
lat jest zrobiona na sambie + LDAP domena windows obsługująca około 300
użytkowników. Wymagania w zakresie przestrzeni dyskowej i niezawodności
rozwiązania (PLD sprawdziło się do chwili obecnej wyśmienicie ale chcę
się zabezpieczyć dodatkowym serwerem) przekroczyły masę krytyczną i
konieczne stało się przebudowanie tego systemu. Do dyspozycji będę miał
dwie maszyny na serwery plików i jak będzie potrzeba jeszcze dwa na
frontend do macierzy (dla NFS'a). I tutaj zaczyna się problem -
mianowicie w jaki sposób współdzielić przestrzeń dyskową pomiędzy dwma
serwerami? Wydzielnie po 1TB dla każdego serwera nie wchodzi w ze
względu na koszty w rachubę. Zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami: a)
GFS, b) NFS. Sprawa jest poważna bo od działania tych serwerów zależał
będzie biznes firmy, i jak dam ciała to mogę jechać do Irlandi ... Nie
korzystałem ani z jendego rozwiązania ani z drugiego i nie potrafię do
końca sprcyzować wszystkich plusów i minusów tych rozwiązań. Szanowni
koledzy jakie są wasze doświadzczenie w takich rozwiązanich i co
proponujecie? Dodam tylko że od systemu plików oczekuję: stabilności,
względnej szybkości, quoty, możliwości ustawiania atrybutów oraz ACL'i.

Pozdrawiam
Marek