budowanie nowego kernela ze speca

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Wto, 4 Paź 2005, 15:55:11 CEST

Przemysław Backiel wrote:

> Witam,
> jakis czas temu juz pytalem, ale nie zrozumiałem
> jak (prosze o konkretny przykład) zbudowac paczke nowego kernela?
> jak buduje z kernel.spec mam tylko 2.6.10
> a chcialbym cos nowszego, z nowszymi patchami etc.

Opis jak założyć podstawową infrastrukturę dla buildera i ściągnąć
samego buildera znajdziesz pod adresem:
http://developer-doc.pld-linux.org/baseciq/slack2pld.html
opis getsrc można pominąć - builder ściąga źródła sam.

potem przechodzisz do katalogu ~/rpm/SPECS i wywołujesz np.

time nice -n 15 ./builder -ba --with preemptive --with verbose \
-r LINUX_2_6_13 kernel | tee /tmp/kernel_build.log

Jeśli nie chcesz obniżać priorytetu kompilacji, wiedzieć w ile
czasu się zbudowało, oglądać logów, budować wersji dla smp,
budować SRPMS to zamiast powyższego można np. dać:

./builder -bb --with preemptive --without smp -r LINUX_2_6_13 kernel

Najnowsze, nierozgrzebane jądro 2.6 ma etykietkę LINUX_2_6_13
i generuje jądro w wersji 2.6.13.2-1 - generalnie warto budować
to co jest pod etykietą LINUX_2_6 , ale czasem jest nieskończone.
(teraz trwają tam prace nad 2.6.14)

Opcje with/without znajdziesz w pliku kernel.spec - ściąga go sam
builder albo ręcznie (w katalogu ~/rpm/SPECS )
cvs up -r LINUX_2_6_13 kernel.spec

Etykiety dla kernel.spec możesz przejżeć za pomocą polecenia
cvs status -v kernel.spec | less

P,
Marek