kolejkowanie ruchu i...

Tomasz Rutkowski rutek w nospheratu.net
Nie, 9 Paź 2005, 22:09:11 CEST

Witam!

spotkałem się z ciekawym (chyba) problemem, mianowicie mam łącze z
zewnętrznym adresem, na którym ma być serwer poczty i www. Od lokalnej
strony jest mieszkanie studenckie z użyszkodnikami (taaak, p2p aż boli),
a więc trzeba jakoś poprzycinać pasmo. I nie byłoby większego problemu
gdyby nie fakt, że łącze ma zmienną przepustowość... Tak, operator
udostępnia swoje łącza klientom jednocześnie oferując im publiczny IP, a
ruch u niego jest kształtowany jak w niedużej sieci LAN (tylko tu jest
duuuża i łącze też jest olbrzymie - maksymalnie zaobserwowałem blisko
10Mbit transferu...).

No i stąd moje pytanie: czy ktoś ma pomysł jak to ugryźć? W sensie, zeby
nie ustalać jakiejś określonej przepustowości łącza (np. średniej z
obserwacji), tylko jednak mieć priorytet na http i pocztę niezależnie od
tego ile w danej chwili p2p wyciągają...

pozdrawiam serdecznie

Tomasz Rutkowski, sys adm @nospheratu.net, e-mail: rutek w nospheratu.net
    my PGP key files could be found at http://tango.nospheratu.net