montowanie zasobów po nfs-ie

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Śro, 12 Paź 2005, 12:12:56 CEST

Już to robiłem wcześniej, mam udostępnione zasoby po nfs-ie, mam na dwu
kompach podmontowane te zasoby. Zasoby są udostępnione na innym kompie na
którym jest jeszcze uruchomiona samba i kdm, żeby można było uruchamiać
zdalne X-y, jest też uruchomiony NIS (ypserv) i to też działa.
No i teraz postawiłem na nowym komputerze system od nowa, zrobiłem odpowiednie
wpisy w fstab, zainstalowałem nfs-utils-clients.
Zasoby się montują, ale przy próbie kopiowania jakiegoś większego pliku lub
większej ilości danych kopiowanie się wiesza...
Mam na tym komputerze cały czas urochomione X z serwera przez kdm i to chodzi
cały czas, jak podłączę zasoby z samby też bez najmniejszego problemu moge
kopiować po sieci z tych zasobów, działa NIS, bo mogę się logować na
urzytkowników z serwera, ale kopiowanie po nfs-ie wiesza się i nie można
skopiować żadnego większego pliku.
Przerzeźbiłem całą (jak mi się wydaje) konfigurację, porównałem  z
konfiguracją z innego komputera na którym to działa bez problemu.
No i skończyły mi się już pomysły...
Jeszcze trochę i przekopiuję cały system z drugiego komputera na ten, ale za
cholerę nie będę wiedział gdzie zrobiłem błąd...

Reasumując: sposób montowania jest identyczny jak na innym komputerze na
którym to działa i wpis w fstab jest następujący:
zerwer:/home/users /home/users nfs rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,soft 0 0
zasób się montuje, kopiowanie małego pliku jest ok
(do jakichś 50k), ale kopiowanie większej ilości danych polega...
Trzeba odmontowac i zamontować ponownie zasób żeby go w ogóle przeglądać.
W syslog-u są jedynie powtarzające się wpisy:
kernel: nfs: serwer zerwer not responding: timed out
Na kompie na którym jest dobrze mount po zamontowaniu pokazuje coś takiego:
zerwer:/home/users on /home/users type nfs
(rw,v3,rsize=8192,wsize=8192,soft,tcp,lock,addr=zerwer)
Na kompie na którym jest źle mount po zamontowaniu pokazuje to:
zerwer:/home/users on /home/users type nfs
(rw,rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,soft,addr=192.168.1.2)
Różni się to od siebie, ale ja nie wiem co na to wpływa...
I nic poza tym już nic nie wiem... :|

Może ktoś mi rozjaśnić w jakikolwiek sposób tą sprawę?... :|
Bo już jestem strasznie zdesperowany...
Odpowiem na każde dodatkowe pytanie...

Grzegorz Pietrzak || grzes w artikon.pl
Wymieniaj doświadczenia. Ale tylko na lepsze! (Janina Ipohorska)