Problemy udev <-> KDE (do tego cdrtools)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 12 Paź 2005, 23:38:18 CEST

Dnia środa, 12 października 2005 18:07, BeCe napisał:
[...]
> A, czy urzadzenie po podlaczeniu widac w KDE w "media:/"? Nie wiem, jak
> jest z PCMCIA, ale warto sie tez upewnic, ze masz zainstalowane hotplug,
> hal, dbus (z nalecialosciami, np. dbus-qt) i odpalone odpowiednie
> demony. Moze jeszcze da sie jakos namowic do wspolpracy z PCMCIA
> gnome-volume-manager (badz ivmana, o ktorym niedawno pisano na grupie).
> Jezeli tak, to nie bedziesz musial trzymac ikonek niezamontowanych
> urzadzen na pulpicie, bo da sie ustawic tak, by pojawialy sie
> automatycznie po podlaczeniu i zamontowaniu urzadzenia.

Hotpluga miałem, dbus-a też. Brakowało hal-a (było hal-libs). Demony
odpalone. Ale dalej nie działa. Nawet takie coś: wkładam kartę w slot,
system ją wykrywa jak należy:

Probing IDE interface ide2...
hde: SAMSUNG CF/ATA, CFA DISK drive
ide2 at 0x100-0x107,0x10e on irq 6
hde: max request size: 128KiB
hde: 1018080 sectors (521 MB) w/0KiB Cache, CHS=1010/16/63
hde: cache flushes not supported
 /dev/ide/host2/bus0/target0/lun0: p1

Z konsoli montuję partycję, w konquerorze wpisuję jako URL media:/ i widzę
partycję hde1 jako zamontowaną. Mogę ją kliknąć i otwiera mi się zawartość.
Jest OK. Mogę kliknąć prawym klawiszem i wybrać "Odmontuj". Dysk się
odmontowuje. Klikam jeszcze raz prawym klawiszem, wybieram "Montuj" - i
QPA. Dostaję okienko o tytule "Błąd - kio_media_mounthelper" o treści:

mount: special device /dev/hde1 does not exist
Proszę sprawdzić, czy dysk został włożony prawidłowo.

Komunikat jest jawną bzdurą, bo:
$ ls -l /dev/hde /dev/hde1
brw-rw----  1 root disk 33, 0 2005-10-12 23:25 /dev/hde
brw-rw----  1 root disk 33, 1 2005-10-12 23:31 /dev/hde1
i karty nie wyjmowałem, ciągle siedzi w slocie. Jest tylko odmontowana.
Oczywiście z linii poleceń mogę bezproblemowo wpisać mount /media/pcmcia i
dysk jest zamountowany. Ki diabeł?!

Co do gnome-volume-managera - używam KDE, aplikacje gnomowe jakoś mi nie są
po drodze ;-) Ale może ktoś wie, jak taką funkcjonalność osiągnąć pod KDE?