serwer gry na UDP

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Śro, 19 Paź 2005, 20:09:28 CEST

Witaj PLD:!

Mam do Was taka sprawe/zapytanie:
Otoz prowadze serwer pewnej gry.. graczy nie brakuje.
Serwer oczywiscie internetowy z zewn IP.
Ostatnimi czasy niestety jest baaaardzo zlagowany.
Probuje dojsc co moze byc nie tak, niestety za duzo czynnikow zbieglo
mi sie naraz i nie wiem jak teraz dojsc sedna problemu, wiec pisze tu.
Otoz LAGuje od ok 3 tygodni, kiedy to zmienilem pakiet u mojego
dostawcy z DSL 768Kbit/s na DSL 1,5Mbit/s. Tutaj niby wszystko powinno
byc ok, wiekszy pakiet tym lepiej..
W tym samym czasie takze zaktualizowalem sobie jadro w PLD z 2.4.27 na
obecne 2.4.31. Nie wiem czy moze cos w jadrze by sie zmienilo?
Doinstalowalem sobie takze Webmina, zeby lepiej zarzadzac firewallem,
glownie chodzi o banowanie gowniarzy co nie umieja szanowac serwera i
innych graczy na nim. Wiec firewall jest teraz ladowany przez Webmina.
Moze to cos powodowac?

Czy sa jakies narzedzia zeby zdiagnozowac cos? Choc sam nie wiem co.
Tyle dodam ze gra chodzi na UDP.

Jakiej ewentualnej zmiany dopraszac sie dodatkowo u dostawcy, bo
generalnie malo kto az tak korzysta z UDP, z regoly wszystko jest
robione pod TCP/IP.
Wiem ze jest cos tez takiego jak ograniczenie liczby pakietow/ich
rozmiaru?
Podpowiedzcie cos prosze, bo rece mi opadaja jak widze te LAGi :|

pozdrawiam!

--
Pozdrowienia,
 pszemaz WP