serwer gry na UDP

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Czw, 20 Paź 2005, 16:02:15 CEST

pszemaz WP wrote:

> rzecz w tym (moze i tutaj jakis moj blad) ze ja nie stosuje jakis
> zaawansowanych technik, typu np kolejkowanie.

Ono może być ustawione u Twojego operatora.

> Serwer akurat jest w sporym LANie (i ma zewn IP) wiec chyba takie
> kolejkowanie itd.. to o to musialbym juz poprosic bardziej dostawce by
> to ustawil na mojej bramie.. czy jednak warto to zrobic takze u mnie ?

Czy możesz zmierzyć liczbę pakietów /sekundę oraz podać ich średni
rozmiar (dużo małych pakietów ???)

Czy w swojej zaporze masz włączone śledzenie stanu sesji? Ile jest
takich sesji (cat /proc/net/ip_conntrack|wc -l)?

Czy lagi są również dla połaczeń w LAN-ie?

Masz możliwość przetestowania wydajności sieci Twojego operatora
dla pakietów o różnym rozmiarze np. w jakim czasie wykonuje się
time ping -c 100000 -s 56 -i 0 -q <adres_ip_blisko_operatora>
gdzie 56 + 8 bajtów nagłówka ICMP to rozmiar pakietu w bajtach.
Jak to wygląda dla 10x mniejszej liczby 10x wiekszych pakietów?

P,
Marek