zwiechy serwera

Rafał Błażejowski cserf w o2.pl
Czw, 27 Paź 2005, 14:03:54 CEST

Witam,
Mam jądro 2.6.7 na płycie intela SE7501CW2 (dual) + 1x Intel Xeon 2.4GHz
+ kontroler RAID intlel SRCS14L + 4 dyski w raid5.
Od czasu do czasu zawieszał mi się komputer - na konsoli wyskakiwało
mnóstwo krzaków i liczb a na końcu komunikat w stylu:

Code: 0f 0b 2b 01 10 b2 24 c0 58 5a eb fe 89 f6 8a 54 24 04 8d 42
Kernel panic: Fatal exception
In interrupt handler - not syncing

Podobno problem leżał po stronie APIC i zwalonego jądra. Zrobiłem
upgrade do 2.6.10-0.101smp(kiedyś miałem dwa proce) oraz wstawiłem do
lilo.conf:
append = "noapic nolapic"
pół roku był spokój, jednak od paru dni zaczęło się to samo. Czasem jest
tak, że nic nie można zrobić jak się zawiesi, a czasem można ruszać
tylko myszą ale nie klikać. Jakby nagle "wywalala" mychę i klawisze.
W którychś z archiwów grupy na ten sam komunikat ktoś napisał aby dać
acpi=off ale to nie ma nic wspólnego APICem.Mimo to dodałem i uptime
systemu jest, bagatela, 24h.

append = "noapic nolapic acpi=off"
jeszcze gdzie indziej radzą acpi=force w przypadku, gdy komuś nie
wykrywało drugie proca, ale ja posiadam tylko jeden lub upgrade biosa

w sieci widziałem,że problem ten mieli ludzie na różnych sprzętach
jednak ze wspólnym mianownikiem: jądro z serii 2.6.x. Czy nie lepiej
zejść do 2.4?

--

pozdrawiam
Rafał Błażejowski