/etc/soundrc i skype

marcin steć marcinek w nea.pl
Pią, 2 Wrz 2005, 16:18:41 CEST

Zacząłem bawić się sypem. Mam ThinkPada T41. I raczej skonfiguroany dzwięk.
Raczej to znaczy, że alsaconfig mi coś tam nagmerała i gra. Jak dzwonię
skypem, to
nikt mnie nie słyszy. Jak sobie alsamixerem odmutowałem mikrofon, to
przynajmniej słyszę jak
klikam w klawiaturę.
Pytania:
Kilka wątków wyżej znalazłem podobne pytanie i tam gadali o jakimś
/etc/soundrc, ale
search -f /etc/soundrc nie dae żadnych rezultatów. Skąd to wziąć?

Mozecie policić jakiś program który np nagra coś z mikrofonu tak zebym
mógł potem tego posłuchać? Tak żeby przetestować czy to w ogóle działa.
A może macie pomysł co jest źle ze skypem? Aha lsmod i inne takie (co mi
sie z dzwiękiem kojarzą):
snd_intel8x0           27328  4
snd_ac97_codec         69496  1 snd_intel8x0
snd_pcm                77704  3 snd_pcm_oss,snd_intel8x0,snd_ac97_codec
snd_timer              19588  1 snd_pcm
snd                    44388  6
snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_intel8x0,snd_ac97_codec,snd_pcm,snd_timer
soundcore               7136  5 snd
snd_page_alloc          7556  2 snd_intel8x0,snd_pcm

PLD AC, alsa, kernel 2.6.11 to co w poldku. XFCE 4.
sprzęt audio w thinkpadzie:
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM
(ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 01)

Ten wynalazek ma 2 mikrofony. Jeden na pokładzie a drugi po jacku. W
alsamixerze testowałem oba ustawienia.

pozdrawiam,
marcinek