/etc/soundrc i skype

BeCe boski_cinek w o2.pl
Pią, 2 Wrz 2005, 15:09:09 CEST

marcin steć napisał(a):
> Zacząłem bawić się sypem. Mam ThinkPada T41. I raczej skonfiguroany dzwięk.
> Raczej to znaczy, że alsaconfig mi coś tam nagmerała i gra. Jak dzwonię
> skypem, to
[CIACH]
Bedzie skrotowo, bo nie mam czasu.
Slowem wstepu: Skype to niedorobiony syf, ktory nie potrafi obslugiwac w
normalny sposob ALSA i lubi sprawiac problemy - np. sam sobie blokuje
dostep do karty dzwiekowej i pomaga dopiero restart programu.
Do rzeczy:
1. utworz sobie w katalogu domowym plik .asoundrc i wklej do niego ponizsze:

pcm.!default
         {
         type plug
         slave.pcm "dmixer"
         }

pcm.dmixer
         {
         type dmix
         ipc_key 1024
         slave
                 {
                 pcm "hw:0,1"
                 period_time 0
                 period_size 1024
                 buffer_size 4096
                 rate 44100
                 }
         bindings
                 {
                 0 0
                 1 1
                 }
         }

ctl.dmixer
         {
         type hw
         card 0
         }

pcm.mixin
         {
         type dsnoop
         ipc_key 5978293 # must be unique for all dmix plugins!!!!
         ipc_key_add_uid yes
         slave
                 {
                 pcm "hw:0,0"
                 channels 2
                 period_size 1024
                 buffer_size 4096
                 rate 44100
                 periods 0
                 period_time 0
                 }
         bindings
                 {
                 0 0
                 0 1
                 }
         }
#EOF

2. Na wszelki wypadek zaloguj ponownie

3. Podlacz mikrofon i sprawdz czy w mikserze (ja uzywam kmix) w
urzdzeniach wejsciowych
masz wlaczone (w kmix sygnalizowane jest to zapalona czerwona lampka)
opcje Capture i mikrofon (tez czerwona lampka). Ja mam jakis tani
kiepski mikrofon, wiec wlaczylem jeszcze w zakladce Przelaczniki opcje
"Mic Boost (+20dB)".

4. Odpal Skype i zadzwon do bota sluzacego do testow - jego adres to echo123

Wszystko powinno smigac. Dopoki jednak Skype nie bedzie obslugiwal ALSA
w normalny sposob jego uzywanie moze cie kosztowac troche nerwow.
--
|3 0 $ |< !   < i N e |<
http://boskastrona.xhejn.org
"make install, not love!"