Firewall, HTB podział pasma - GOTOWIEC

Lukasz "S-K" Jarochowski L.Jarochowski w sanity.int.pl
Czw, 8 Wrz 2005, 01:39:14 CEST

Sławomir Kawała napisał(a):

> Coz, hax00rem od basha nie jestem, naklepalem takie cos:
> http://slwkk.alternatywa.net/mod_load
> chyba sie nigdzie nie walnalem... (testowalem u siebie pobieznie). Moze
> ktos to umie lepiej zrobic (1szy regex niedoskonaly - wiem).

trochę nie potrzebnie się namęczyłeś. Wystarczy:

#!/bin/sh
# usage: ./mod -r to remove $modules
# usage: ./mod to insert $modules

modules="lp usbmouse fan lpld"

if [[ ! -z "$1" ]]  && [[ "$1" == "-r" ]]; then switch="-r";
komunikat="usunięto";
else switch=""; komunikat="załadowano";
fi

for i in $modules
do
        if (! `modprobe $switch $i`) then echo -n ""
        else echo "$komunikat moduł $i"
        fi
done

wystarczy skorzystać z nardzędzia jakim jest modprobe - daje komunikat błędu
dość jasny - nie ma takiego modułu (w przypadku lpld), samo znajduje moduły
i jeśli cokolwiek pójdzie źle to zwraca 1 - i wypisuje komunikat. Jeśli
wszystko poszło dobrze, to kończy się zerem i ja wypisuję komunikat.

minimalizm :) (no i opcja sprawdzania czy remove się udało)

Pozdrawiam
ŁJ

--
Wszędzie słyszę krzyk. Cierpień nieustająca melodia....
GG:0x4BE039                  lukasz < w > sanity.int.pl