serwer i RAID5

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Czw, 8 Wrz 2005, 13:09:36 CEST

On Thu, Sep 08, 2005 at 12:28:35PM +0200, Grzegorz Pietrzak wrote:
> Mamy serwer z trzema dyskami i założony na nich RAID5.
> Na tym serwerze działa tylko samba i jeszcze jeden serwer danych dla aplikacji
> uruchamianych z sambowych zasobów.
> Zauważyliśmy ostatnio, że czasem strasznie się to wszystko przytyka (samba i
> ten serwer danych) i że prawdopodobnym winowajcą jest właśnie RAID5.
> Czy RAID5 ma takie duże wymagania? Sprzęt jest dość dobry, ale ewidentnie
> widać, że jak zaczyna się synchronizować RAID to wszystko siada.
> Fakt, że dyski są może niezbyt szczęśliwie podłączone, bo oczywiście to jest
> [...]
programowy raid5 na linuksie to pomyłka.
Zaczynając od maaarnej wydajności (ok 5MB/s gdy dyski same lub w raid1
mają po 50), a skończywszy na problemach z np xfs-em w sytuacji
teoretycznego padu.
Lepiej poswiec kilka MB i zrob sobie zwyklego RAID1

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI