serwer i RAID5

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Sob, 10 Wrz 2005, 00:37:08 CEST

On Thu, Sep 08, 2005 at 10:28:33PM +0200, Grzegorz Sójka wrote:
> Że co? No chyba, że były 2 na jednej taśmie IDE!
3 na scsi 160MBps ;)
jajko 2.4, 2 procesory PIII 1ghz

> 1) 3 dyski ide, każdy na innej taśmie. Wydajność dysków ok. 40MBps
> wydajnosc RAID5 60MBps. Sprzęt 2xAthlonXP 1800+. (na RAID0 było 78MBps
> ale to zbyt ryzykowne).
> 2) 4 dyski SCSI na jednej taśmie 40MBps. Wydajność dysków ok. 8MBps
> wydajność maciorki ok. 20MBps. Dokładnie nie pamiętam. Sprzęt AMD K6 266Mhz.
> Uwaga: Transfery sprawdzane hdparmem na jajcu 2.4, Jajco 2.6 ma tzw.
> elevator do optymalizowania kolejek odwołań do dysków. To w sposób
> znaczący zaburza działanie hdparma.
hm.. mówisz o zapisie czy odczycie?
odczyt był z pełną prędkością.
"mulił" się przy zapisie na md.

> Tego nie zrozumiałem. Jeśli pada jeden dysk to użądzenie blokowe md*
> wygląda tak jak wyglądało i nie do końca rozumiem dlaczego akurat ten
> sytem plików miał by się "obrazić".
teoretycznie tak powinno być.
faktem było - że po kilku przebudowaniach macierzy xfs miał na md
problemy - które kończyły się utratą sporej ilości plików.
Całkowicie powtarzalne.
W necie - tak samo znalazłem trochę informacji o problemach xfs + raid5.
na raid1 od kilku miesięcy - zero problemów.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI