Czym nagrywać DVD?

Lukasz Glebicki lukaszgl w post.pl
Pon, 12 Wrz 2005, 21:09:04 CEST

On Monday 12 of September 2005 20:26, Michal Kochanowicz wrote:

> cdrtools (tylko -)
> dvd+rw-tools (+/-)
> dvdrtools (tylko +?)

Ja używam do nagrywania k3b a program sam mi wybiera czym nagrywa. Z tego co
zauważyłem, to przeważnie growisofs z dvd+rw-tools-5.21.4.10.8-1.
Jeżeli chodzi o backup danych cennych to polecam kupić dobrej klasy płytki.
Kiedyś dobre właściwości miały płyty dedykowane do audio, które nawet jak
spadły na beton spodem, to czytnik potem nie miał żadnych problemów z
czytaniem.
W DVD to trudno powiedzieć, które płyty są lepsze. Różnicy między + a - dla
Ciebie nie ma. DL pozwoli Ci zapisać jednak dwa razy więcej danych na jedym
DVD i to jest jego zaleta. Na twoim miejscu po prostu kupił bym lepsze płyty
DVD+RW, bo możesz zawsze coś dograć. Mówi się, że żywotność płyt DVD jak i CD
to 30 lat, ale z doświadczenia wiem, że to tyczy się droższych płyt. Te
starsze mimo tego, że leżą w pudełku nieużywane, stają się nie do odczytu. Po
prostu firmy oszczędzają i warstwy na nośniku są cieńsze albo gorsze
jakościowo.

pozdrawiam
--
Łukasz Głębicki  mail/rot13:yhxnfmty w cbfg.cy  PLD/Linux Team
gg:246267    Linux Registered User #318551   blekot:{irc,skype}

Student of Warsaw University of Technology, Faculty of Mechatronics