gg2 i gajim zdychające z powodu cairo

Tibsnorg Pieckymoosy abbab w o2.pl
Wto, 13 Wrz 2005, 14:16:50 CEST

Cześć

Mam całkiem spory problem z komunikatorami ostatnio. Kilka dni temu
gg2 (2.2.6) przestało mi się łączyć z serwerem, OK zdarza się. Jako
że np. centericq lub ekg nie miało problemów z działaniem, zrobiłem
upgrade , po czym okazało się, że gg2 całkiem nie działa:

$ gg2

** (process:4851): WARNING **: /usr/lib/gg2/libGUI_plugin.so is not
a valid plugin file, load failed! /usr/lib/libcairo.so.2: undefined
symbol: FT_GlyphSlot_Embolden

** (process:4851): WARNING **: Cannot load plugin
/usr/lib/gg2/libGUI_plugin.so
itd., że "uprzejmie informuje"... Plugin oczywiście jest
rpm -qa |grep gg2
gg2-2.2.7-2
gg2-plugin-gui-gtk+2-2.2.7-2

Próba samodzielnego zbudowania też się zakończyła fiaskiem (też coś
mu się z tym cairo nie podobało)

No dobra, postawnowiłem w takim wypadku bardziej się nastawić na
jabbera. Pech chce, że akurat najbardziej by mi pasował gajim. Który
też mi nie działa z tego samego powodu:

$ gajim
Traceback (most recent call last):
  File "./gajim.py", line 31, in ?
    import gtk
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/gtk/__init__.py",
line 37, in ?
ImportError: /usr/lib/libcairo.so.2: undefined symbol:
FT_GlyphSlot_Embolden

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Pliki mam takie jak są dostępne,
spec też nie pokazyje nic nowszego.

rpm -qa |grep cairo
cairo-1.0.0-2
cairo-devel-1.0.0-2