Błąd przy bootowaniu świeżego PLD

MiB michalbachowski w gmail.com
Sob, 17 Wrz 2005, 18:55:11 CEST

Witam!

Ostatnio instalowałem PLD [ instalka przy użyciu chroot`a z RescueCD ].
System zainstalował się z pewnymi perturbacjami, ale wszystko wyglądało ok.
Kernel najnowszy [ 2.6.11.10-6 czy coś w ten kolor ].
Jednak system nie chce się bootować, błąd jaki podaje, to:

"VFS: Cannot open root device "346" or unkown-block (3,70)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic-not syncing: VFS: unable to mount root fs on unkown-block (3,70)"

Znajomy odesłał mnie do działu w dokumentacji PLD:
http://pl.docs.pld-linux.org/konfiguracja_geninitrd.html
Jednak niewiele to dało [ Initrd stworzyłem przy użyciu "geninitrd" ].
Wygląda na to, że zarówno geninitrd, jak i Lilo wszystko wykonują poprawnie.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że instalowałem PLD z LiveCD Mini 1.0 -
ten sam bład się pojawił.

Nie jest to wina dysku - mam drugi system operacyjny na innej partycji
[ Windows ], a pozatym PLD już kiedyś gościł u mnie na dysku i działał
bardzo dobrze
[ identyczna metoda instalacji - z Chroot`a, ale poprzez inny system
Linux zainstalowany na dysku ].

Ustawienie partycji:
hdb1 - ntsf [WinXP]
hdb5 - Swap
hdb6 - reiserfs [ Linux ]
hdb7 - fat32 [ dane ]

Jeśli będą jakieś dane potrzebne - podam
[ tylko proszę o konkretne podawanie co i skąd mam pobrać,
bo nie jestem specjalnie w Linuxach obeznany ].

Pozrdawiam
--
Michał "MiB" Bachowski

e-mail: michalbachowski w gmail.com