Błąd przy bootowaniu świeżego PLD

Daniel Dawid <Light-I> Majewski doctorque w o2.pl
Nie, 18 Wrz 2005, 00:07:15 CEST

MiB napisał(a):
> Witam!
>
> Ostatnio instalowałem PLD [ instalka przy użyciu chroot`a z RescueCD ].
> System zainstalował się z pewnymi perturbacjami, ale wszystko wyglądało ok.
> Kernel najnowszy [ 2.6.11.10-6 czy coś w ten kolor ].
> Jednak system nie chce się bootować, błąd jaki podaje, to:
>
> "VFS: Cannot open root device "346" or unkown-block (3,70)
> Please append a correct "root=" boot option
> Kernel panic-not syncing: VFS: unable to mount root fs on unkown-block (3,70)"
Miałem podobny problem, w initrd nie było pliku urzadzenia od partycji
dysku... rozpakowałem gunzipem, podmonontowałem loop-em , zgrałem do
katalogu (${GENPOINT}), zrobiłem "mknod hda2 b 3 2" ( w twoim przypadku
"mknod hda2 b 3 70" w podkatalogu dev, potem taki skrypcik :
#!/bin/bash
kernel="2.6.11.10-6"
GENPOINT="./GenRoot-$kernel"
IMAGE="initrd-$kernel"
genromfs -v -f "$IMAGE" -d "${GENPOINT}" -V "PLD initrd for kernel $kernel"
gzip -9 < "$IMAGE" > "$IMAGE.gz"
Z tej maszyny piszę ;)
--
Pozdrawiam,