IMQ+NAT

Jarek Poplawski domat w klub.chip.pl
Śro, 21 Wrz 2005, 14:00:39 CEST

Miroslaw Dyduch wrote:

> Chciałem poprostu uniknąć od samego początku u32
> (na iptables jedna linijka z multiport, druga z ipp2p i jest po "krzyku"), a
> jednak będe musiał przeprosić u32.

Szkoda, że nie napisałeś tego jasno na początku, bo zrozumiałem,
że imq źle działa. Wydaje mi się, że można połączyć te
funkcjonalności np. przed linią z -j IMQ w PREROUTING wstawić:

iptables -A PREROUTING -i eth0 -t mangle -p tcp -m ipp2p --ipp2p
-j MARK --set-mark 1

i ew. analogiczną regułkę z multiport (jeśli chodzi tu o porty
źródłowe pakietów przychodzących),

a następnie w tc użyć odpowiednio filtra u32 lub fw, aby
rozdzielać wg. ip dst lub mark ew. robić kombinację obu w podklasach.

Jarek P.