wazelina dla developerów PLD

Michal Chruszcz troll w pld-linux.org
Czw, 22 Wrz 2005, 20:17:05 CEST

It seems like on Wednesday 21 of September 2005 21:38, qrwamaca w go2.pl
typed:

>   tak juz z ciekawosci pytam, bo amd64 nie mam, ale znajomy zastanawia
> sie nad instalacja PLD, w czym go dopinguje...
>
>   instalacja bibliotek 32bit nie gryzie sie z wersjami 64 bit ?
>
> w sumie wypadaloby zeby tak bylo. bo poza flashem (bez ktorego mozna
> zyc, ale nie zawsze) i javą (ciężej, ale tez da sie żyć) jest pewnie
> sporo progsow binarnych 32bit. Pierwszy lepszy przyklad MatLab. O wersji
> 64 raczej nie ma co marzyć, zresztą jak ktoś już ma 32bit wersje, to
> pewnie nie ma ochoty wywalac kupe kasy na nową licencję, po to zeby
> przesiasć się na 64 bit.

W środowisku 64-bitowym nie ma możliwości odpalenia binarek 32-bitowych.
Dlatego robi się chrooty 32-bitowe z niezbędnym oprogramowaniem. Można też
obok osobny system postawić i uruchamiać go w miarę potrzeby. Czasem daje
się jakimiś dziwnymi hackami i łatami uruchamiać programy 32-bitowe w
środowisku 64-bitowym (jak np. Enemy Territory). Można też mieć tylko
32-bitowy system, tylko po co wtedy kupować procesor wzbogacony o
instrukcje 64-bitowe?

Ah, i istnieje wersja javy na x86_64.
--
Michal Chruszcz -=- Seen at http://1lo.sanok.pl/~troll/gallery/