MySQL, jak robić backup ?

Pawel Koska pawel w artfan.net
Śro, 28 Wrz 2005, 11:22:33 CEST

Witam,

Chciałbym się was zapytać czy macie jakieś opracowane metody robienia kopii
zapasowych baz danych w MySQL.

Sam muszę zacząć robić takie kopie, bo to nigdy nic nie wiadomo, kopie kilku
baz danych z kilku serwerów.
W sumie nie wiem jak się do tego zabrać, administracja MySQL nie jest moją
specjalnością, zajmuję się tym, bo po prostu nie ma nikogo innego :)

A więc mam kilka pytań.
Jak zrzucać te bazy?
mysqldump -u mysql --opt baza > baza.sql -p
Czy tak mi wszystko ładnie zrzuci?

A jak zrobić by mi np. zrzucało wszystkie bazy z serwera, razem z bazą mysql,
test itp.
Czy są jakieś skrypty do zautomatyzowania tego, czy trzeba samemu pisać?

A może kopiować pliki z /var/lib/mysql??

Ktoś ma opracowane technologie?

Pozdrawiam,
Paweł