Kilka problemów: time, mount, $PATH

Andrzej doublex w wp.pl
Czw, 29 Wrz 2005, 12:41:05 CEST

Witam.
Od pewnego czasu mam kilka problemów z systemem, mam nadzieję na czyjąś
pomoc.
1) Otóż ile razy wpiszę jako ZU komendę time, otrzymuję: bash: syntax
error near unexpected token `newline'.
Natomiast jako root pokazuje prawidłowo czas dla SU zaś dla systemu tyle
samo co dla niego:
0.09s user     0.08s system.
Nie bardzo wiem co z tym zrobić.
2) Jeśli chodzi o mount. Otóż ile razy posłużę się mount -o loop dostaję
komunikat:
ioctl: LOOP_CLR_FD: Urządzenie lub zasoby zajęte.
Ma to miejsce niezależnie czy dopiero uruchomię komputer czy po dłuższym
okresie pracy.
3) Wiele programów systemowych znajduje się w np. /sbin, który to nie
jest wpisany do ścieżki.
$PATH
bash: /usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games
Jak na stałe dodać ten katalog od razu dla wszystkich użytkowników?
Niewygodne jest wklepywanie /sbin i polecenie (mimo uzupełniania Tabem).
4) To już takie w sumie OT. Otóż mam problemy z kilkoma programami, jak
choćby Aria,
instalowanymi z głównego repo, które nie chcą działać. Po prostu się nie
uruchamiają
a co gorsza żaden komunikat w konsoli nie wyskakuje. Czy ktoś z Was ma
podobne problemy?
Pozdrawiam
Andrzej