Kilka problemów: time, mount, $PATH

Jan Meizner jm w pa103.nowa-wies.sdi.tpnet.pl
Pią, 30 Wrz 2005, 20:44:18 CEST

Witam!

On Thu, 29 Sep 2005, Andrzej wrote:

> Witam.
> Od pewnego czasu mam kilka problemów z systemem, mam nadzieję na czyjąś
> pomoc.
> 1) Otóż ile razy wpiszę jako ZU komendę time, otrzymuję: bash: syntax
> error near unexpected token `newline'.
...co wydaje się dość sensowne dla mnie...ta wersja time chce aby po nim
wpisać jakieś polecenie którego długość wykonywania się mierzymy

> Natomiast jako root pokazuje prawidłowo czas dla SU zaś dla systemu tyle
> samo co dla niego:
> 0.09s user     0.08s system.

...strzelał bym że root ma jako shella ksh (coś mi ten time tak wygląda) a
nie basha jak user...dletego zachowuje się inaczej (jak wywoła się go bez
parametrów wyświetla czasy user i system zajmowane przez shella i
uruchomione do tej pory programy czy coś w tym guście)...
sugerował bym mały test - następujące 2 polecenia (jako ZU):
ksh <enter>
time <enter>

> Nie bardzo wiem co z tym zrobić.
hmm...a po co Ci ten time bez parametrów ?

> 3) Wiele programów systemowych znajduje się w np. /sbin, który to nie
> jest wpisany do ścieżki.
> $PATH
> bash: /usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/games
> Jak na stałe dodać ten katalog od razu dla wszystkich użytkowników?
> Niewygodne jest wklepywanie /sbin i polecenie (mimo uzupełniania Tabem).
no sbin jest w ścieżce ale roota...bo tam raczej nie powinno być programów
interesujązych dla ZU (z definicji przynajmniej)...ale jak ktoś chce to
można dopisać do jakiegoś /etc/profile itp...

jak ktoś już napisał - man strace

--
Pozdrawiam,
Jan Meizner