Przenosiny PLD na nowe szybsze dyski

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Pon, 7 Sie 2006, 17:30:39 CEST

Witam!

W tej chwili serwer pracuje na PLD AC na jednym dysku 40GB.
Podzial partycji:

/boot	50MB	ext2
swap	1GB	swap
/	5GB	ext3
/var	5GB	ext3
/home	~29GB	ext3

architektura jeszcze ze starego serwera i686 (kerner 2.4.32)

Mam plyte glowna TYAN Tiger K8W (S2875)
http://tyan.com/products/html/tigerk8w.html
i zamierzam wreczcie przejsc na arch. 64bit i jajka serii 2.6.x

Plyta ma wbudowana SATA z raidem, wiec pomyslalem dlaczegoby nie
skorzystac z tego.
Stary dysk to poczciwy ATA, nowe to WD Raptory 74GB 10000RPM SATA
(szt.2). Wiec chcialbym aby oba pracowaly w ukladzie Raid 1 (sprzetowy
zamontowany na plycie).

Troszke czytam jeszcze przed zabraniem sie za to, bo zastanawia mnie
jakiego najlepiej uzyc podzialu plikow i zastosowanego systemu plikow na
nich. W ukladzie obecnym nie bylo to zbyt skomplikowane, kilka partycji
na ext3 generalnie, no ale sa inne systemy plikow godne uwagi.
Prosze powiedzcie jaki uklad partycji i systemy plikow Wy stosujecie i
dlaczego (tak po krotce). Jak cos robie, a teraz praktycznie od podstaw)
chcialbym, zeby bylo to porzadnie i w miare moich mozliwosci sprzetowych
  fachowo zrobione.

Wstepnie myslalem o czyms takim:

/boot	100MB	ext2
swap	2GB	swap
/	10GB	ext3
/var	10GB	ext3
/home	~52GB	ext3

ale moze dodac jednak jakas osobna partycje (/tmp, /usr) ? No i jakie
zastosowac systemy plikow, bo moze nie wszedzie warto ext3..

Maszyna to typowy serwer: www, ftp, e-mail, mysql, php, kilka kont
uzytkownikow.. no standard powiedzmy..

Pozniej jak juz potworze partycje, podlacze dyski, chcialbym wystartowac
je, ale system jeszcze ze starego dysku, zrobic chroot i powoli (tak aby
nie bylo przestoju serwera) instalowac to co mam na ATA, ale juz z nowa
architektura 64bit.

No chyba, ze ktos zna lepsze rozwiazanie instalacji/przenosin/kopi
systemu obecnego na hdd 40GB ATA i686 na dyski raid 1 SATA 74GB amd64?

Pozdrawiam!

pszemaz