suspend to disk

BeCe boski_cinek w o2.pl
Nie, 20 Sie 2006, 09:22:13 CEST

Radosław Kintzi napisał(a):

> Dzięki. Działa. Tylko mi bezprzewodówka zwisa. Dodałem bcm43xx do
> blacklisted-modules, ale to nie załatwia sprawy do końca. Przydałoby się
> jeszcze ifdown/ifup. Kto coś takiego/podobnego robił ???

Tak. W hibernate.conf mialem cos takiego:
  OnSuspend 17 ifdown wlan0
  OnSuspend 20 echo "Good night!"

  OnResume 20 echo "Good morning!"
  OnResume 21 ifup wlan0

Ale z czasem zamienilem na cos takiego:

  OnSuspend 16 /usr/local/bin/wifi_status
  OnSuspend 17 ifdown wlan0
  OnSuspend 20 echo "Good night!"

  OnResume 20 echo "Good morning!"
  OnResume 21 /usr/local/bin/wifi_switcher

Gdzie wifistatus wyglada tak:
#!/bin/sh

ifconfig|grep wlan0
echo $? > /tmp/wifi_status
chmod a+rw /tmp/wifi_status

WIFI_STATUS=`cat /tmp/wifi_status`

if [ $WIFI_STATUS -eq 0 ];then
     iwconfig wlan0|grep "radio off"
     RADIO_STATUS="$?"
     if [ $RADIO_STATUS != 1 ]; then
         echo 1 > /tmp/wifi_status
     fi
     chmod a+rw /tmp/wifi_status
fi
#EOF

a wifi_switcher tak:
#!/bin/sh

touch /tmp/wifi_status
WIFI_STATUS=`cat /tmp/wifi_status`

if [ $WIFI_STATUS -eq 0 ]; then
     ifdown wlan0 && ifup wlan0
fi
#EOF

Moze te skrypty to nie dzielo sztuki, ale dzialaja dobrze. A zrobilem to
dlatego, ze mnie irytowalo, jak przy przebudzaniu zawsze probowal sie
laczyc z AP, nawet jak go nie bylo w poblizu, bo w koncu jak sie usypia
komputer, to czesto po to, zeby go gdzies przeniesc. Uzycie tych
skryptow powoduje, ze interfejs jest podnoszony tylko, gdy byl aktywny
przed uspieniem maszyny.

--
|3 0 $ |< !   < i N e |<
http://boskastrona.xhejn.org