eject w cdromie->umount

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Nie, 20 Sie 2006, 22:27:53 CEST

Najpierw przedstawie sytuacje (cynk dał mi brat):
1. Wkładam płytkę i daję `mount /dev/hdc /media/cdrom`
2. Wchodzę do zamontowanego zasobu `cd /media/cdrom`
3. Naciskam przycisk wysuwania tacki w cdromie... nic się nie dzieje...
naciskam jeszcze 5 razy i dalej nic.

Ok do tej pory jest normalnie ale później już nie.

4. Wychodzę z zamontowanego zasobu `cd /`
5. Naciskam eject w cdromie.... Płytka się wysuwa!!!

Dobra kto mi powie co za cudo za to odpowiada?:D Pojęcia nie mam co to może
być. System to głównie aktualne ac z małymi wyjątkami. Nie mam pojęcia odkąd
to tak działa ale jest to GENIALNE! Długo się tego uszukałem i pytałem o to
ale nikt nie spotkał się z takim rozwiązaniem a tu nagle od tak patrze a mi
to tak zaczęło działać:D

Niesamowita sprawa. Windows się w tym momencie kryje.

Trochę info:
> rpm -q udev dbus hal ivman pmount
udev-079-6
dbus-0.62-2
hal-0.5.5.1-4
pakiet ivman nie jest zainstalowany
pakiet pmount nie jest zainstalowany

p.s. Przy okazji co polecacie do automontowania zasobów? Bo teraz to jest
bardzo rozsądne rozwiązanie. Wkładam płytkę i automatycznie się mi montuje
ale mimo to mogę ja wysunąć o ile da się ją odmontować (czyli gdy zasoby nie
są zajęte). Jeśli sobie puszcze jakiś film z płyty to oczywiście jej nie
wysunę aż zwolnię zasób. Dodatkowo widzę, że KDE przejmuje to zdarzenie
naciśnięcia klawisza i jeśli mam otwarte media:/hdc to najpierw zwalnia zasób
a potem płytka mi się wysuwa:] To jest po prostu to!!!
--
Pozdrawiam, Kamil