eject w cdromie->umount

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Pon, 21 Sie 2006, 18:11:07 CEST

Dnia poniedziałek, 21 sierpnia 2006 13:17, Cezary Krzyzanowski napisał:

> Zrób sobie sudo lsof | grep hdc czy co tam masz za urządzenie i dowiesz
> się, że w 99% zajmuje go bash, będący aktualnie w katalogu /media/cdrom,
> albo inny program (konquerror), który właśnie się tam znajduje.
>
> Pozostały 1%, to jest jak masz famd-a i on właśnie grzebie na nowym
> medium.

Nie bardzo rozumiem. Jaki proces mi zajmuje cdrom to ja dobrze wiem - zresztą
sam napisałem jak go zajmuje;) Cała rzecz w tym, że przecież nigdy nie było
tak, że naciskałem w cdromie przycisk "eject" i mi się cdrom sam odmontowuje
i wyjeżdża a jeśli zasoby są zajęte to oczywiście się nie odmontowuje i nie
wysuwa płytki.

Do tej pory było tak, że jak zamontowałem to nie było ważne czy zasoby były
zajęte czy nie płytka nie wyjeżdżała. Ewentualnie jak ktoś zainstalował
ivman'a albo po prostu wpisał z root'a `echo 0 > /proc/sys/dev/cdrom/lock` to
się mu tacka odblokowywała i mógł wtedy zawsze wyciągnąć płytkę niezależnie
czy zasób był zajęty czy też nie - rozwiązanie ala windows i po prostu
głupie.

Teraz coś najwyraźniej reaguje na naciśnięcie eject w cdromie i wykonuje
komendę umount.

Pytanie brzmi: CO?

> Do automontowania pmount dla kde.

Ale pmount nie montuje chyba płytki zaraz po włożeniu do nośnika tak abym mógł
odrazu wpisać w konsoli "ls /media/cdrom"? Czy się mylę?
--
Pozdrawiam, Kamil