Poszukuję galerii WWW

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Wto, 29 Sie 2006, 11:04:11 CEST

On Mon, 21 Aug 2006, Michal Kochanowicz wrote:
> Obecnie używam bins, i jestem z niego mocno zadowolony. Niestety zaczyna
> mnie irytować jego powolność (mam prawie 19 tysięcy zdjęć -
> przegenerowanie po dodaniu kilkuset zdjęć trwało ponad 10 godzin na
> Duron 650).
>
> Czy moglibyście polecić jakąś galerię?

Do prywatnego użytku mam Apache-Gallery i baaardzo sobie chwalę.

> Moje oczekiwania to:
> - szybkość działania z dużymi galeriami;

Wielkość galerii nie ma tutaj większego znaczenia, ponieważ to operuje na
katalogach. Masz po prostu prezentację katalogu na stronie i tyle. W
pojedyńczym katalogu mam max ~200 zdjęć i nie ma z tym problemu
specjalnego. Pierwsze wejście nie jest szybkie, bo miniaturki się muszą
wygenerować, ale potem jest już bezproblemowe.

> - wygoda;

Katalogi.
Dla mnie to najwygodniejsze po prostu.
Gallery mnie odrzuca ilością koniecznego klikania.

> - możliwość wygodnego modyfikowania (opisy, przenoszenie katalogów).

opisy są proste - dorzucasz pliczek z:
<pełna_nazwa_pliku_z_rozszerzeniem>.comment
...i masz po zabawie.

Przenoszenie katalogów to bajka, bo całość operuje po prostu na
katalogach.

Wady:
- musisz wejść w konfigurację indiańca, żeby to mieć. Przynajmniej
  .htaccess z dużymi prawami
- konfliktuje z mod_autoindex

Jeżeli standardowy wygląd ci nie pasuje to łatwo możesz sobie dorobić
innego template.

Brakuje mi kilku rzeczy w tym:
- możliwość dorzucania opisów ze stronki
- wyszukiwania po zdjęciach
- ... coś jeszcze chyba było, ale teraz mi nie przychodzi do głowy...

Pierwsze jest całkiem proste do zrobienia. Może kiedyś się sprężę i zrobię
sobie ;)
Drugie to chyba zabawa bardziej dla jakiegoś mnogosearch albo czegoś
podobnego (czy jest coś co potrafi po danych exif wyszukiwać?)