XFS resize partition

Piotr Pawełek ppawelek w onet.pl
Sob, 4 Lut 2006, 19:58:39 CET

Jakoś czytam (staram się) dokumentację, ale może
ktoś światlejszy mnie uświadomi.
Czy mogę pozmieniać bezboleśnie na swoim routerku rozmiary partycji
(chodzi mi głównie o powiększenie SWAP'a) na tym systemie plików.
Aktualnie mam cały dysk zajęty nastepująco:
/ 	/dev/hda1 	- 500MB XFS
swap	/dev/hda2	- 128MB swap
/var	/dev/hda5	- 500MB XFS
/usr	/dev/hda6	- 500MB XFS
/home	/dev/hda7	- 1600MB XFS
Nie wiem czy dobrze rozumiem dokumentację, ale wynika
z niej, że można odp. narzędziem tylko _powiększać_ partycje.
A jeżeli, tak to w moim przypadku mogę (poprawcie mnie jeżeli
źle podążam):
1. Zabootować np. RescueCD
2. Podmontować /dev/hda1 pod tymczasowy katalog.
2. Przekopiować zawartość tego katalogu (zakładam, że chcę zmniejszyć
    partycję /dev/hda1) na inną partycję.
3. Usunąć partycję /dev/hda1.
4. Zwiększyć Swapa
5. Utworzyć na nowo mniejszą partycję /dev/hda1 i z powrotem
    przerzucić jej zawartość z tymczasowego katalogu.

A teraz pytanie.
Czy muszę/powinienem coś jeszcze działać
chroot, lilo  itp. ?
Czy ma jakieś specjalne znaczenie to, że chciałbym
operować na katalogu /  ???

Piotr Pawełek :: ppawelek.SKASUJ (at) USUŃ.onet (dot) pl ::