stacja bezdyskowa

Śro, 8 Lut 2006, 21:55:28 CET

Osóbka znana jako Grzegorz Sójka, wystukała:

> Najpierw:
> ifconfig eth0 up
> i udhcp działa tylko nie wiem jak go zmusić do skonfigurowania
> interfacu. Wywala mi dzierżawe na ekran i tyle. Jest gdzieś jakiś opis
> do tego? Są opje ale nie wiem jak ich używać.

Jeśli udhcd-client z busyboxa nie ewoluował od czasu jak używałem go (był
wtedy busybox-0.60 i udhcp-0.9.7) to robiłem tak:

/usr/sbin/udhcpc -i $EXT_DEV -s /usr/sbin/sample.script

gdzie np. $ext_dev=eth0

a sample.script był taki:
#!/bin/sh
# Currently, we only dispatch according to command.  However, a more
# elaborate system might dispatch by command and interface or do some
# common initialization first, especially if more dhcp event notifications
# are added.

exec /usr/sbin/sample.$1

Ponieważ $1 to bound, deconfig lub renew, więc trzeba mieć te trzy skrypty:
# cat sample.bound
#!/bin/sh
# Sample udhcpc renew script

RESOLV_CONF="/etc/resolv.conf"

[ -n "$broadcast" ] && BROADCAST="broadcast $broadcast"
[ -n "$subnet" ] && NETMASK="netmask $subnet"

/sbin/ifconfig $interface $ip $BROADCAST $NETMASK

if [ -n "$router" ]
then
        echo "deleting routers"
        while /sbin/route del default gw 0.0.0.0 dev $interface
        do :
        done

        for i in $router
        do
                /sbin/route add default gw $i dev $interface
        done
fi

echo -n > $RESOLV_CONF
[ -n "$domain" ] && echo domain $domain >> $RESOLV_CONF
for i in $dns
do
        echo adding dns $i
        echo nameserver $i >> $RESOLV_CONF
done

# cat sample.deconfig
#!/bin/sh
# Sample udhcpc deconfig script

/sbin/ifconfig $interface 0.0.0.0

a sample.renew to był u mnie link do sample.bound...
Nie wiem czy to było zrobione "the right way..." ale działało :)

pozdrawiam