Jaki serwer PIV czy Xeon, IBM, DELL czy HP.

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Czw, 9 Lut 2006, 09:01:32 CET

Michal Abramowicz wrote:
> pilot 2 koło ~900, słabysz zasilacz, mniejsza obudowa (mi nie odpowiada)
> PilotPoint III jak sugerujesz: też koło 900 (action)

Zasilacz identyczny z tym w SC5300BASE, mając dwa dyski SATA problemy z
wentylacją i brakiem miejsca są conajmniej śmieszne :) Ale co kto lubi.
Ja preferuję budy 1U albo 2U.

> serwer jak stoi w serwerowni to ma działać a nie wyglądać 8-)

I przy okazji zabierać jak najmniej miejsca, ale widać nie wszyscy mają
ich na tyle dużo by był to problem :)

> co do składaków to płyta intel se7525gp2 (rp2 nie polecam, mi nie pasuje
> a mam taką rp2 z musu, ddr2, xeony z emt64), pamięci kingston z eccr (drogie ale warto) + xeony i można zapomnieć o czymś takim jak problem sprzętowy

Robienie serwera na płytach GP2/RP2 to nieporozumienie jakieś, to są
płyty do stacji roboczych a nie serwerów. Już prędzej EP2/SP2 jak ktoś
ma mało kasy, albo BD2/JR2/AF2 jak ktoś ma jej wiecej. Ewentualnie
sprzęt SuperMicro nieco sprytniej pomyślany od Intelowskiego. Odnośnie
Kingstonów, są dwa rodzaje, te droższe - zwykłe składaki ValueRAM, oraz
te bardzo drogie Kingston. Te ostatnie może i warto, ale ja bym się
skłaniał ku produktom Hynix oraz Samsunga - kości szeroko wspierane
przez producentów płyt serwerowych.

> co do amd to zawsze warto zasięgnąc opini kolegów co mają ten sprzęt,
> żeby się nie wpierniczyć w bagno

Jeżeli chodzi o opterony to chętnie pomogę :)

> czyli moze jakis mały projekt:
> maszynownia.pld-linux.org a tam konfiguracje:
> - płyta
> - procki
> - pamięci
> - obudowa
> - karty NET/SCSI/SATA/inne
> Kto zrobi ;-) ?

Ja mogę trochę doświadczeń swoich zapodać :)

Artur