userzy halt i shutdown

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Czw, 9 Lut 2006, 13:29:05 CET

Do czego służą userzy halt i shutdown w pld?

Bo mam taką głupią myśl. Potrzebuje aby wyłączyć komputer zdalnie. Zastanawiam
się czy by się tego nie dało zrobić w ten sposób, że ktoś tam loguje się
przez ssh na jakiegoś użytkownika np. "shutdown", wpisuje hasło i maszyna
idzie od razu w dół bo ścieżka zamiast do shell'a jest do /sbin/shutdown.

Ewentualnie jak to inaczej można zrobić aby wystarczyło kliknąć i wpisać hasło
i shutdown.

Wcześniej miałem takie rozwiązanie, że stworzyłem grupę shutdown, przypisałem
do niej użytkownika wylacz i zmieniłem grupę/sbin/halt na shutdown. I teraz
ktoś tam logował się na usera wylacz i wpisywał halt... Ale jakoś mi nie
odpowiada to rozwiązanie bo po co tworzyć to osobne zbędne konto.

--
Pozdrawiam, Kamil