lefthand mala ksiegowosc

Marcin Kaminski maxiu w best.net.pl
Czw, 16 Lut 2006, 11:00:31 CET

On Thursday 16 of February 2006 10:30, kuba staskiewicz wrote:

> Chyba jednak nie do konca. Jak GPL to GPL, musi byc powszechnie dostepny
> i nie mozna tego uzalezniac od zadnej oplaty. Co innego jezeli produkt
> jest tylko open source a nie GPL ale na stronie pisze, ze rs-anaconda
> jest GPL. Spotkalem sie juz z tym, ze autor utrudnia zdobycie zrodel
> np. udostepniajac je wylacznie w cvs-ie a kaze sobie placic za gotowe
> paczki - takie rozwiazanie stosuja np. autorzy systemu Pykota. Nie
> slyszalem jednak jeszcze, zeby ktos uzaleznial zdobycie produktu GPL od
> wykupienia u niego wdrozenia tego produktu.

Niestety mylisz się. GPL oznacza że kod źródłowy ma być dostępnego dla
każdego dla kogo jest dostępna wersja binarna. To że ja pisze jakieś softy
na GPLu nie oznacza że Ty je dostaniesz, tyle że jakbym Ci sprzedał ten
soft to musiałbym udostępnić Ci źródła.
Tak więc jak najbardziej możliwe jest tworzenie aplikacji GPL i nie
dzielenie się nimi z każdym. Jak ktoś chce kase to musisz mu dać kase,
chyba że zdobędziesz to z innego źródła.

- Marcin Kaminski --------------------------------- maxiu -
--- software developer ------------------------ Bestmax ---
----- server administrator --------------- Best Group -----